Jak by měl vypadat obsah produktu

Co je to popis produktu?

Popis produktu, někdy označované jako detail produktu, je stránka, kde se daný produkt dá koupit, prohlédnout a zjistit o daném produktu informace. Je to stránka, kde se zákazník rozhoduje o nákupu. Zákazník se v detailu musí dozvědět co nejvíce relevantních informací o produktu, které ho budou motivovat k nákupu.

Nákup umí být zatraceně náročný a zapeklitý proces. U „složitějšího" zboží jako je třeba nábytek nebo elektronika nebo u „neznámého“ produktu se zákazníci pídí po detailech, aby měli co největší jistotu, že vyberou správně. Většinou vybírají z několika výrobků a zkoumají každou maličkost. V tuto chvíli je kvalitní detail produktu nejdůležitější. Musí podat všechny informace, ale navíc musí nabídnout i jasné srovnání mezi více variantami. Popisek by rozhodně neměl být duplicitní s jinými stránkami, pokud lze v popisu něco vynechat, protože je to vysvětlený v poradně či na blogu, použijte odkaz a příliš se nerozepisujte.

Jak dosáhnout jednoduchého srovnání produktů? 

Pro popisky produktů si na začátku připravte jednotnou šablonu (pokud již nebyla vytvořena). Šablona neslouží jen pro pěknou a jednotnou úpravu, ale i pro to, aby návštěvník vždy našel hledanou informaci tam, kde ji očekává – tedy, kde ji nalezl u naposledy prohlíženého produktu. Tím umožňuje jednoduché srovnání produktů. To znamená stejné členění textu, stejný druh informace v odrážkách, stejné členění v parametrech atd.

Zákazník bude chtít všechno porovnat rychle. Pokud bude muset stejnou informaci u výrobku B hledat jinde, než kde ji našel u výrobku A, zážitek z nakupování mu rychle zhořkne. Možná natolik, že místo na vašem e-shopu A nakoupí u konkurence na e-shopu B.

Jak by měl vypadat šablona?

Na začátku popisu produktu vždy napište zajímavý úvodní odstavec o daném zboží. Nepřehánějte to s délkou, stačí krátký odstavec o 3 řádcích, zbytek informací popíšete níže. Máte pouze totiž pár sekund na to, abyste si udrželi pozornost zákazníka. Proto mu sdělte vše potřebné hned na začátku a vypíchněte v textu to, co ho při koupi může zajímat.

Další výhody pak můžete zmínit v bodovým seznamu, který bude hned za odstavcem. Nepiště pouze vlastnosti, ale i přínosy. Výpis různých vlastností ve finále nemusí zákazníkovi nic předat. Vytvořte jim přínosy a rozepište se o tom, co mu koupě produktu přinese. Pro ukázku:

Vlastnost Přínos

Záruka kvality

Užijte si svůj produkt naplno! Ručíme vám za něj 3letou zárukou.

Voděodolné boty

Naše boty jsou voděodolné –⁠ budete mít nohy v suchu, i kdyby padaly trakaře.

V následujících odstavcích pak řešte specifické věci daného produktu. U některých produktů budete např. řešit na co je daný produkt vhodný (třeba insekticid zabíjí mouchy, octomilky atd.). Nebo se jedná o výrobek, u kterého je vhodné zmínit složení (např. arašídové máslo). Další typické části: kde lze výrobek použít, jak se produkt používá, nutriční tabulka, alergeny, rozměry produktu atd. Technické věci, jako jsou údaje o složení či certifikaci uvádějte nakonec.

Jak by měl být popis produktu dlouhý?

Jak jsem psala výše, délka textu závisí zejména na tom, zda je produkt známý, běžný či neobvyklý, složitý. Jednoduché a běžné produkty jako je např. oblečení si vystačí s krátkým popisem produktu, kde lidi nejvíce zajímá technické parametry jako je materiál, rozměry, barvy atd. Nemusíme se rozepisovat co to tričko je, protože je to všem jasné. Ale rozepište to neznáme, např. nějakou specifickou vlastnost produkt. Protože běžný zákazník si třeba pod „dvouvrstvou membránou Gelanots” nic nepředstaví. Vy musíte vysvětlit, jaké má membrána výhody, a proč se vyplatí za takto vybavenou bundu zaplatit o tři tisíce více než za bundu bez této membrány. Zákazník chce vědět, co která technologie umí a co mu přinese za výhodu. Bez vysvětlení pro něj zůstane jen nezajímavým cizím slovem.

U neznámých a méně používaných produktů je běžné, že popis bude značně delší. Takový generátor elektrického ohradníku může umět mnoho funkcí, může být vhodný pro hodně zvířat atd.

Několik tipů na závěr:

  • zdůvodnění použití superlativ – když budete chtít zmínit, že váš produkt je nejvýkonnější, nejlepší, …, poskytněte čtenářům konkrétní důkaz, proč tomu tak je. Pokud takové argumenty nemáte, můžete jít cestou referencí nebo citací zákazníků, které váš produkt chválí.
  • zkuste si položit tyto otázky:
    • Jaké problémy nebo potřebu produkt řeší?
    • Vyvolává produkt nějaké pocity nebo očekávání?
    • Jak mu pomůže náš produkt?
  • používejte klíčová slova – často vám pomůžou formulovat strukturu daného produktu

Na co byste neměli při psaní a editování produktu zapomenout?

  • zaškrtli jste související (co se k danému výrobku hodí, např k jízdnímu kolu se hodí přilba, rukavice na kolo a láhev na vodu) a alternativní produkty (výrobek, kterým lze daný produkt nahradit)
  • vyplnili jste perex
  • používáte klíčová slova a nadpisy
  • odkazujete na související články a produkty v poradně či blogu 
  • text neobsahuje typografické a pravopisné chyby

Ukázky produktových textů:

Pozor: Když vkládáte popis produktu do administrace, musíte to dokončit celé a naráz (proto si vždy vše chystáme do Google Docs). Při editaci nelze produkt skrýt –⁠ jakákoliv úpravu zákazník vždy vidí.

Nevíte si rady?
Neváhejte se zeptat

Nevíte si rady nebo potřebujete něco konzultovat? Nápovědu stále zdokonalujeme na základě vašich požadavků a postřehů. Uvádíme co nejvíce možných variant, které používáme na řešení jednotlivých částí webu, mějte ale na paměti, že projekty řešíme individuálně na základě konkrétních potřeb.

Nádražní 876
560 02 Česká Třebová

honza.cech@czechgroup.cz

+420 774 201 483

*
*