Jak by měl vypadat titulek stránky (title)

Co je titulek?

Titulek je řádek v hlavičce zdrojového kódu, který vypadá nějak takto <title>Jak správně napsat titulek pro SEO | Pavel Ungr</title>. Běžný návštěvník vašeho webu ho nejspíš neuvidí, zobrazuje se pouze v záložce internetového prohlížeče a také, a to je pro nás velmi důležité, ve výsledcích vyhledávání. To, co je v něm napsané, totiž ovlivňuje algoritmy vyhledávačů, aby poskytly váš web ve výsledcích. Na tomto případě se ukazuje, že stačí relevantní titulek na hodně hledaný dotaz, a dostanete se na 1. místo i bez linkbuildingu (ano na stránku na 1. místě nevede žádný externí odkaz).

Titulek kategorie
Titulek kategorie Přípravků proti štěnicím na e-shopu Krejsahop.cz

Proč je titulek důležitý?

Kromě toho, že ovlivňuje algoritmy vyhledávačů, tak titulkem musíte zaujmout a zároveň do něj vložit důležitá klíčová slova. Tedy je to stejné, jako když chcete výlohou obchodu zaujmout zákazníky na ulici plné dalších obchodů. Tady musíte zaujmout uživatele vyhledávače – musíte použít správná klíčová slova, abyste nalákali správné zákazníky. A zároveň musíte vaše zákazníky přesvědčit v konkurenci dalších 9 výsledků, že mají kliknout právě na váš web.

Jak napsat titulek

To, co dát do titulku, vám poradí váš zdravý selský rozum a analýza klíčových slov. Vycházet lze z nadpisů produktu, kategorie, článku atd. Na konec titulku se pak píše - brand (značka webu). Pozor, některé brandy mají součástí názvu .cz. Pro konkrétní podstránku, řekněme s produktem, může titulek vypadat třeba takhle: Nejkvalitnější krájený holandský eidam - Červená kantýna (56 znaků)

Vyhledávače umí skloňovat, časovat, rozpoznávat synonyma, přidávat a odebírat diakritiku. Takže se nebojte si s titulkem opravdu pohrát. To, že fráze, která vám vylezla z analýzy klíčových slov, je v jiném tvaru, nevadí. Vyhledávače si s tím poradí.

Jak by měl být titulek dlouhý?

Poradí vám webový nástroj Test Page Title & Meta Description Pixel Length.

Dříve platilo, že titulek by se měl vejít do 60–65 znaků. Vyhledávače většinou prostě víc nezobrazily. Teď titulek není úplně omezený na počet znaků, ale na šířku titulku. Každý znak má různou šířku, proto se konkrétní počet nedá přesně určit. A protože titulek hodně ovlivňuje CTR, nedává smysl, abyste tam měli půlku věty a pak jen …. Takže důležité je, abychom splnili limit znaků.

Kdy vám vyhledávače váš titulek nezobrazí?

  • pokud není dostatečně krátký
  • pokud neobsahuje vhodný popis stránky
  • pokud není relevantní k dotazu (tuto funkci najdeme i u českého Seznamu)

9 tipů, jak vylepšit titulek

Hlavní úkol titulku v SEO je, aby zasáhl uživatele, odlišil vás od konkurence a nalákal ke kliknutí. Samozřejmě přítomnost klíčového slova je také důležitá.  Jak titulek zlepšit:

  • vložte jasnou výzvu k akci (call to action)
  • vkládejte dynamická slovesa
  • vkládejte prodejní argumenty a konkurenční výhody. Např. Největší nabídka tabletů s androidem pro školy Aneb pište seznamy! (5 nejlepších aplikací, 10 nejhorších selhání, 20 wallpaperů zdarma)
  • nebojte se vkládat číslice. Např. 10 nejlepší bot na běhání
  • nebo si pohrát s interpunkcí a speciálními znaky. Např. ★ Pokud ♥ jen zmáčknout ► a sledovat nejlepší filmy, tak u nás!
  • nebojte se být kontroverzní
  • vyřešte problém – víte, co lidi často řeší? Napovězte jim a nalákejte je v titulku
  • buďte aktuální
  • nikdy nepište nepravdivé a zavádějící titulky

Jak titulek upravit v administraci?

Většina titulků se automaticky generuje, proto není v administraci titulek doplněný. Když chceme ručně upravit titulek otevřeme si danou položku v administraci. Titulek se upravuje v detailním nastavení v části SEO titulek. Taktéž tam může být napsaný meta titulek. 

Poznámka: Jedná se o výpis ze článku „Vše, co jste chtěli vědět o tom, jak napsat titulek, a báli jste se zeptat

Nevíte si rady?
Neváhejte se zeptat

Nevíte si rady nebo potřebujete něco konzultovat? Nápovědu stále zdokonalujeme na základě vašich požadavků a postřehů. Uvádíme co nejvíce možných variant, které používáme na řešení jednotlivých částí webu, mějte ale na paměti, že projekty řešíme individuálně na základě konkrétních potřeb.

Nádražní 876
560 02 Česká Třebová

honza.cech@czechgroup.cz

+420 774 201 483

*
*