Jak by měl vypadat popisek stránky (description)

Co je to meta description?

Meta description je HTML tag, krátký popisek, který vyjadřuje obsah dané webové stránky. Účelem meta description by mělo být shrnutí obsahu dané stránky a dále by mělo návštěvníka motivovat k přečtení dané stránky. Dalo by se říct, že meta description je v řeči žurnalisty takový podtitulek nebo kratší perex. Vyhledávače ho dnes zobrazují ve výsledcích vyhledávání a tím jeho význam pro nás exponenciálně roste. Popisek by se neměl opakovat - měl by být jedinečný. Vždy je dobré, aby obsahoval klíčové slova.

Jak se zobrazuje meta-description?

Ukázka popisku stránky (meta-description)
Ukázka popisku stránky (meta-description)

Jak by měl být dlouhý meta description?

Rozsah popisku je obvykle jedna až dvě věty. Ideální délka by se měla pohybovat kolem 140 znaků. Neměla by být větší než 160. To je vše ale orientační a ne přesné, protože každý znak má jinou šířku. Abyste věděli, jak dlouhý popisek napsat, můžete využít stejný nástroj jako při psaní titulku: Test Page Title & Meta Description Pixel Length.

Jaký má meta description vliv na SEO?

Obsah meta description není faktorem, podle kterého by vyhledávač řadil výsledky vyhledávání. Může ale hrát rozhodující roli v proklikovosti výsledků vyhledávání. Pokud připravíte poutavý popisek, který vyhledávač převezme do výsledků vyhledávání, lidé na vás budou klikat více než na konkurenci a můžete i s ne tak dobrou pozicí získat více návštěvníků z vyhledávačů.

Co by měl obsahovat správný meta description?

Jak Google, tak český Seznam dnes umí s meta description pracovat. Pojďme si tedy podrobněji vysvětlit, jak by vše mělo správně vypadat. Pokud se popiskem zabývat nebudeme a nezveřejníme ho, tak vyhledávač popisek vytvoří za nás a použije k tomu nějakou část textu na stránce. V mnoha případech to není nejhorší řešení, ale zbavujete se příležitosti ovlivnit vzhled a obsah sdělení, kterým máte šanci oslovit budoucí návštěvníky a nalákat je na svůj web.

Dobrý meta description by měl čtenáře především motivovat k akci. Vzrůstajícím vlivem sociálních sítí tak roste i hodnota meta description, protože v případě sdílení odkazů na sociálních sítích se u odkazu v náhledu zobrazí meta description. I přesto, že pro klasické SEO má hodnotu malou, v ostatních případech internetové propagace je jeho vliv nezanedbatelný.

 6 tipů pro lepší meta description:

  1. Buďte relevantní a objektivní  V popisku pište jen to, co se čtenář na vašem webu opravdu dozví. Vystihněte podstatu stránky, její hlavní sdělení. Pro návštěvníky není nic horšího, než když přijdou na stránku s nerelevantním obsahem.
  2. Vyzdvihněte důvod k přečtení – Vypíchněte to nejdůležitější, co čtenáři po přečtení vyplyne. Co nového se dozví či naučí? Jak mu to ovlivní život?
  3. Podpořte svoji důvěryhodnost – Fráze jako „…od roku 1990 s Vámi“ nebo „…pomohli jsme již 7888 klientům“ vzbuzují v očích návštěvníků více důvěry. A vy tak zvyšujete šanci na přečtení vašeho článku.
  4. Úspěch tkví v konkrétních sděleních – Buďte specifičtí. Úspěch kvalitních meta description spočívá v jejich obsahu. Konkrétní obsah působí na návštěvníky lépe než obecný blábol.
  5. Používejte klíčová slova – Když někdo hledá klíčové slovo ve vyhledávači, ve výsledcích vyhledávání bude dané spojení zobrazeno tučným písmem. Pokud použijete klíčové slovo i v meta description, části popisku budou také tučné, což přiláká pozornost.
  6. Kratší = lepší – Neunavujte návštěvníky dlouhými texty. Většina lidí se snaží zbytečně využít všech 160 znaků. Pravdou však je opak. Kratší text může přitáhnout více pozornosti. Ale zase to nepřehánějte. Vyhledávač nemá rád příliš krátké popisky, a pokud byste je na svém webu měli, pravděpodobně by je nepoužil.

Kam vkládat meta description v administraci?

Popisek stránky se vždy přidává v detailním nastavení. Někde se kolonka může jmenovat meta desciption, někdy popisek stránky či SEO popisek stránky.

Nevíte si rady?
Neváhejte se zeptat

Nevíte si rady nebo potřebujete něco konzultovat? Nápovědu stále zdokonalujeme na základě vašich požadavků a postřehů. Uvádíme co nejvíce možných variant, které používáme na řešení jednotlivých částí webu, mějte ale na paměti, že projekty řešíme individuálně na základě konkrétních potřeb.

Nádražní 876
560 02 Česká Třebová

honza.cech@czechgroup.cz

+420 774 201 483

*
*