Jako copywriter se můžeš při psaní pro web setkat s různými typy textů. Každý z nich má svůj účel a jiné nároky na styl i strukturu. Proto máme pro jednotlivé typy stránek připravené samostatné návody, které ti pomohou se v jejich specifikách zorientovat. Níže najdeš jen přehled toho, jaké typy obsahu můžeš dostat za úkol:
- Home page: hlavní (první stránka) webu. Představuje se na ní klient, jeho výhody, zkušenosti a služby.
- O nás: popis firmy, jak vznikla, jak rostla, kde je dnes.
- Texty napříč webem (hlášky): krátké popisy stránek: naše služby, reference, kontakty, nezávazná poptávka apod.
- Služby: popis několika služeb, či jedné konkrétní služby nabízené klientem.
- Kategorie produktu: obecný popis skupiny produktů s odkazy na dané produkty.
- Popis produktu: popis daného produktu, jeho výhod, technické parametry apod.
- Města do patičky: popis všech služeb klienta s důrazem na dané město.
- Reference: ukázky realizací, kterými se klient může pochlubit.
- Blogový článek: obsáhlý text na několik stran, ve kterém se čtenář dozví informace o daném tématu.
- Poradna: krátký text na pár odstavců, který zodpoví často hledanou otázku.