Typy obsahů a rozdíly mezi nimi

Verze:

21. 09. 2021

Zodpovědná osoba:

Kristýna Kovářová

Poslední aktualizace:

09. 07. 2025, kitykov@email.cz

Jako copywriter se můžeš při psaní pro web setkat s různými typy textů. Každý z nich má svůj účel a jiné nároky na styl i strukturu. Proto máme pro jednotlivé typy stránek připravené samostatné návody, které ti pomohou se v jejich specifikách zorientovat. Níže najdeš jen přehled toho, jaké typy obsahu můžeš dostat za úkol:

  1. Home page: hlavní (první stránka) webu. Představuje se na ní klient, jeho výhody, zkušenosti a služby.
  2. O nás: popis firmy, jak vznikla, jak rostla, kde je dnes.
  3. Texty napříč webem (hlášky): krátké popisy stránek: naše služby, reference, kontakty, nezávazná poptávka apod.
  4. Služby: popis několika služeb, či jedné konkrétní služby nabízené klientem.
  5. Kategorie produktu: obecný popis skupiny produktů s odkazy na dané produkty.
  6. Popis produktu: popis daného produktu, jeho výhod, technické parametry apod.
  7. Města do patičky: popis všech služeb klienta s důrazem na dané město.
  8. Reference: ukázky realizací, kterými se klient může pochlubit.
  9. Blogový článek: obsáhlý text na několik stran, ve kterém se čtenář dozví informace o daném tématu.
  10. Poradna: krátký text na pár odstavců, který zodpoví často hledanou otázku.

Kontaktní osoby

Řízení projektů a obsahů, psaní s využitím dat
Obsahové plány, SEO, Obsahy s využitím dat