Jak by měl vypadat perex

Verze:

02. 07. 2025

Zodpovědná osoba:

Dominik Šlechta

Co je to perex?

Perex je krátký úvodní odstavec, který se obvykle nachází hned pod nadpisem. Jeho úkolem je rychle čtenáře zaujmout a stručně shrnout hlavní myšlenku textuMěl by být výstižný a nalákat čtenáře k dalšímu čtení.

Z pohledu SEO: Perex je důležitý, protože je vysoko na stránce a vyhledávače mu věnují větší pozornost. Uvádí se takové pravidlo, že důležitá klíčová slova pro danou stránku by měla být ideálně uvedena už v  prvních 100 znacích textu.

Kam patří perex:

Perex píšeme u obsahu:

Návod na perex

Ideální délka perexu jsou zhruba 23 řádky v Google dokumentech. Omezení délky zde však neplatí. Takže je to na vás.

1. Perex u služeb

Na stránce s danou službou se hned pod nadpisem nachází krátký úvodní text – to je perex. Ve zkratce vysvětluje, co služba je, co všechno zahrnuje a v čem je výjimečná. Může také zmínit praktické informace, například že službu poskytujeme v určitém regionu nebo že za zákazníkem přijedeme, pokud je to pro danou službu důležité.

Věty v perexu často začínají slovy jako Nabízíme, Zajišťujeme, Zprostředkováváme, ale není to podmínkou. Důležité je, aby perex rychle a srozumitelně předal to hlavní a zdůraznil konkurenční výhodu – benefit pro zákazníka (např. desítky barevných možností) .

 

Perex u služeb
Perex u služeb

2. Perex u HP, O nás a dalších stránek

HP: V jedné až dvou větách představí nabídku služeb klienta, případně přestaví lehce klienta samotného.

O nás: Ve zkratce shrne nabídku služeb klienta. Jak dlouho se pohybují v oboru. 

Další stránky: Komentují danou stránku, zvou klienty.

3. Perex u měst do patičky

Na začátku se zmíní dané město, za kterým může následovat kraj nebo okolní významná města. V dalších větách se shrnou veškeré služby, které daný klient nabízí. 

Perex u mest do patičky
Perex u měst do patičky

4. Perex u blogových článků

Na stránce "Blog" na webu klienta vidíte přehled všech článků. Text pod nadpisem je právě perex. Perex u článků většinou začínáme otázkou, která má čtenáře zaujmout a navést ho na problém, který článek řeší. Např. Chcete ochránit vaši střechu? Trápí vás nekonečný boj se škůdci? Potom přidej krátkou větu – výzvu k akci (CTA), která čtenáře "nakopne", aby si článek rozklikl. Například: Zjistěte, který dřevokazný hmyz se může usídlit právě u vás. Přesvědčte se sami…

Perex u blogu
Perex na stránce Blog

Štítky

Kontaktní osoby

Řízení projektů a obsahů, psaní s využitím dat
Obsahové plány, SEO, Obsahy s využitím dat