Co je to perex?
Perex je krátký úvodní odstavec, který se obvykle nachází hned pod nadpisem. Jeho úkolem je rychle čtenáře zaujmout a stručně shrnout hlavní myšlenku textu. Měl by být výstižný a nalákat čtenáře k dalšímu čtení.
Z pohledu SEO: Perex je důležitý, protože je vysoko na stránce a vyhledávače mu věnují větší pozornost. Uvádí se takové pravidlo, že důležitá klíčová slova pro danou stránku by měla být ideálně uvedena už v prvních 100 znacích textu.
Kam patří perex:
Perex píšeme u obsahu:
Návod na perex
Ideální délka perexu jsou zhruba 2–3 řádky v Google dokumentech. Omezení délky zde však neplatí. Takže je to na vás.
1. Perex u služeb
Na stránce s danou službou se hned pod nadpisem nachází krátký úvodní text – to je perex. Ve zkratce vysvětluje, co služba je, co všechno zahrnuje a v čem je výjimečná. Může také zmínit praktické informace, například že službu poskytujeme v určitém regionu nebo že za zákazníkem přijedeme, pokud je to pro danou službu důležité.
Věty v perexu často začínají slovy jako Nabízíme, Zajišťujeme, Zprostředkováváme, ale není to podmínkou. Důležité je, aby perex rychle a srozumitelně předal to hlavní a zdůraznil konkurenční výhodu – benefit pro zákazníka (např. desítky barevných možností) .
2. Perex u HP, O nás a dalších stránek
HP: V jedné až dvou větách představí nabídku služeb klienta, případně přestaví lehce klienta samotného.
O nás: Ve zkratce shrne nabídku služeb klienta. Jak dlouho se pohybují v oboru.
Další stránky: Komentují danou stránku, zvou klienty.
3. Perex u měst do patičky
Na začátku se zmíní dané město, za kterým může následovat kraj nebo okolní významná města. V dalších větách se shrnou veškeré služby, které daný klient nabízí.
4. Perex u blogových článků
Na stránce "Blog" na webu klienta vidíte přehled všech článků. Text pod nadpisem je právě perex. Perex u článků většinou začínáme otázkou, která má čtenáře zaujmout a navést ho na problém, který článek řeší. Např. Chcete ochránit vaši střechu? Trápí vás nekonečný boj se škůdci? Potom přidej krátkou větu – výzvu k akci (CTA), která čtenáře "nakopne", aby si článek rozklikl. Například: Zjistěte, který dřevokazný hmyz se může usídlit právě u vás. Přesvědčte se sami…