Jak by měl vypadat obsah měst do patičky

Verze:

02. 07. 2025

Zodpovědná osoba:

Kristýna Kovářová

Poslední aktualizace:

09. 07. 2025, kitykov@email.cz

Teorie k městům do patičky

Města v patičce jsou efektivní SEO strategií, která zlepšuje viditelnost webu ve vyhledávačích tím, že vyhledávačům poskytuje konkrétní geografické informace. Vyhledávače, jako Google, se při určování relevance stránky pro konkrétní dotazy spoléhají na lokalizační signály. Když na stránkách uvedeme konkrétní města (např. "montáž žaluzií Brno"), signalizujeme vyhledávačům, že naše služby jsou k dispozici právě v této oblasti. I když uživatelé nezadají konkrétní město do vyhledávacího dotazu, vyhledávač díky těmto informacím rozpozná, že naše služby jsou regionálně relevantní, což zlepšuje naše šance na vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání.

Tato strategie nejen zlepšuje šance na zobrazení v hledání konkrétních měst, ale také pokrývá širší okruh dotazů z okolních lokalit nebo krajů. Vyhledávače využívají tyto lokalizační signály k lepší interpretaci a zobrazení relevantních výsledků pro uživatele, což vede k širšímu pokrytí a větší šanci, že se stránka objeví v obecných vyhledávacích dotazech. Tímto způsobem optimalizujeme SEO pro regionální služby a zvyšujeme pravděpodobnost, že se naše nabídka dostane k relevantním uživatelům v okolí i širších oblastech.

Návod na psaní měst do patičky

Pro novou sérii měst do patičky se zakládá ve složce „Města do patičky“ nová složka, ve které se poté vytváří všechny dokumenty pro danou sérii měst do patičky. Novou složku pojmenuj pro přehlednost ideálně s rokem psaní tzn. Města do patičky 2025. Po nahrání se složka většinou přejmenovává nebo přesouvá do složky „Nahrané“. Jednotlivé dokumenty pojmenuj podle města, o kterém píšeš. 

Města do patičky musí obsahovat položky uvedené v následující kapitole 2. Základní prvky měst do patičky

1. Jak psát města do patičky

Do SEO Title, Meta description a všech nadpisů dej název právě psaného města ideálně ve spojistosti s KW. V textu se snaž co nejvíc používat KW spojená s daným městem. Pokud to dává smysl, v textu použij také KW s okolními městy. Text můžeš doplnit referencemi z okolí.  

Úvod se hodně podobná perexu. Představí klienta, zmíní jeho dostupnost v daném městě a případně také okolí, shrne jeho služby, pozve čtenáře k objednání apod. Poté následují popisy hlavních služeb nebo skupin služeb složených z podobných služeb. Každá hlavní služba nebo skupina služeb dostane jeden odstavec, který popíše v čem služby spočívají a proč je klient chce. Odstavec je vhodné zakončit CTA. Odstavce, tedy skupiny služeb, bývají většinou 1–3. 

Na závěr textu se snažíme sepsat důvody, proč by měl čtentář oslovit právě našeho klienta. Snažíme se vyzvihnout jedinečnost, kvalitu, přístup, technologii nebo cokoliv dalšího, čím je klient výjimečný. Inpirací mohou být například piktogramy z homepage. Text může být v odstavci, ale také v několika odrážkách. Na konec čtenáře odkážeme na nezávaznou poptávku nebo stránku Kontakty.

2. Základní prvky měst do patičky

Co města do patičky musí mít: (kurzíva označuje popisky a informace)

  • SEO Title: název textu název webu
  • Meta description: text o150 znacích
  • Perex:
  • ÚvodPředstaví nabízené služby/produkty. Často začíná otázkou. Může se zmínit i kraj a další okolní města.
  • Odkazy: Odkazy na články, služby, produkty atd.
  • CTA: Věta, kterou vyzývám k akci. Například: Napište nám. Ozvěte se nám. Přečtěte si. Před CTA je text, který uvede právě CTA.
    • Většinou se odstavec s CTA dává před boxík. Doporučuji celý odstavec s CTA a boxík témataticky provázat s předchozím textem.
  • BoxíkyPíší se klidně do popisu každé služby. Většinou se před boxíky píše krátký odstavec s CTA.
    • {MENUITEM-číslo stránky} odkaz na stránku služby, článek či jakoukoli jinou stránku webu (kromě produktu), se kterým chceme text provázat.
  • ZávěrVyzvihne klienta. Odkáže na reference, certifikáty, blog, kontakty a nezávaznou poptávku. Může se psát také e-mailová adresa a telefonní čísla. Závěr je nutný, ovšem způsob se liší klient od klienta.

3. Ukázky měst do patičky

Chytré Střechy: Zateplení střechy foukanou izolací, sanace krovu a ochrana dřeva: Česká Třebová

Zebra: Žaluzie a rolety Chrudim

Gym 4U: Posilovna a privátní wellness v okolí Pardubic

Štítky

Kontaktní osoby

Řízení projektů a obsahů, psaní s využitím dat
Obsahové plány, SEO, Obsahy s využitím dat