Teorie k poradně
Poradnu si můžeš představit jako blog, jen je kratší a zaměřená na konkrétní, praktické informace. Zatímco blog je více o inspiraci a obecných tématech, poradna se soustředí na odpovědi na časté dotazy, návody a řešení konkrétních problémů s našimi produkty (produkty klientů, které má v nabídce). Blog může mluvit o širších tématech, která neřeší konkrétní produkty, ale spíše kategorie nebo oblasti, ve kterých se pohybují.
Ne každý web nebo e-shop má poradnu, záleží to na oboru a potřebách firmy. Tento typ textu často obsahuje instrukce, jak používat, instalovat produkty, opravy nebo pomoc při jejich výběru. Hlavním cílem je rychlé poskytnutí užitečných a relevantních informací pro uživatele, kteří hledají konkrétní pomoc, bez zbytečné omáčky okolo.
Návod na poradnu
Ve složce poradna (Jméno kliena > Obsah > Poradna) založ dokument s názvem podle úkolu ve Freelu. Poradna musí obsahovat položky uvedené v následující kapitole 3. Základní prvky poradny
1. Jak psát poradnu
Princip je obdobný jako u blogového článku. Text je však kratší. Někdy na 1/4 stránky, někdy v rozsahu jedné. Text v poradně se snaž psát hlavně stručně, jasně a s použitím velkého množství KW a odkazů.
2. Základní prvky poradny
Co poradna musí mít: (kurzíva označuje popisky a informace)
- SEO Title: název textu – název webu
- Meta description: text o150 znacích
- Odkazy: Odkazy na články, služby, produkty atd.
- Boxíky: Pokud je poradna delší, může se jimi text rozčlenit. Z boxíků použít ten, co se hodí a dává smysl.
- {MENUITEM-číslo stránky} odkaz na stránku služby, článek či jakoukoli jinou stránku webu (kromě produktu), se kterým chceme text provázat.
3. Ukázky poradny
Pacho-lek: Jak používat pachový ohradník?
Fencee: Základní informace o elektrickém ohradníku fencee
Dogtrace: Co je to spárování a jak správně naprogramovat vysílač a přijímač?