Jak by měl vypadat obsah poradny

Verze:

02. 07. 2025

Zodpovědná osoba:

Kristýna Kovářová

Poslední aktualizace:

09. 07. 2025, kitykov@email.cz

Teorie k poradně

Poradnu si můžeš představit jako blog, jen je kratší a zaměřená na konkrétní, praktické informace. Zatímco blog je více o inspiraci a obecných tématech, poradna se soustředí na odpovědi na časté dotazy, návody a řešení konkrétních problémů s našimi produkty (produkty klientů, které má v nabídce). Blog může mluvit o širších tématech, která neřeší konkrétní produkty, ale spíše kategorie nebo oblasti, ve kterých se pohybují.

Ne každý web nebo e-shop má poradnu, záleží to na oboru a potřebách firmy. Tento typ textu často obsahuje instrukce, jak používat, instalovat produkty, opravy nebo pomoc při jejich výběru. Hlavním cílem je rychlé poskytnutí užitečných a relevantních informací pro uživatele, kteří hledají konkrétní pomoc, bez zbytečné omáčky okolo.

Návod na poradnu

Ve složce poradna (Jméno kliena > Obsah > Poradna) založ dokument s názvem podle úkolu ve Freelu. Poradna musí obsahovat položky uvedené v následující kapitole 3. Základní prvky poradny 

1. Jak psát poradnu

Princip je obdobný jako u blogového článku. Text je však kratší. Někdy na 1/4 stránky, někdy v rozsahu jedné. Text v poradně se snaž psát hlavně stručně, jasně a s použitím velkého množství KW a odkazů.

2. Základní prvky poradny

Co poradna musí mít: (kurzíva označuje popisky a informace)

  • SEO Title: název textu název webu
  • Meta description: text o150 znacích
  • OdkazyOdkazy na články, služby, produkty atd.
  • Boxíky: Pokud je poradna delší, může se jimi text rozčlenit. Z boxíků použít ten, co se hodí a dává smysl.
    • {MENUITEM-číslo stránky} odkaz na stránku služby, článek či jakoukoli jinou stránku webu (kromě produktu), se kterým chceme text provázat.

3. Ukázky poradny

Pacho-lek: Jak používat pachový ohradník?

Fencee: Základní informace o elektrickém ohradníku fencee

Dogtrace: Co je to spárování a jak správně naprogramovat vysílač a přijímač?

Štítky

Kontaktní osoby

Obsahové plány, SEO, Obsahy s využitím dat