Teorie ke stránce O nás
Stránka „O nás“ je na mnoha stránkách často druhou nejnavštěvovanější stranou webu. Proč? Uživatelé jsou jednoduše zvědaví, kdo za projektem stojí. Rádi si přečtou příběh tvůrce a chtějí se dozvědět, co je motivovalo k založení firmy a jak jejich produkty nebo služby mohou zlepšit jejich život. Tato stránka je skvělou příležitostí pro budování důvěry a spojení se zákazníky. Místo toho, abyste psali pouze o firmě, zaměřte se na to, jak její produkty nebo služby pomáhají zákazníkům.
Jejím cílem je tedy představit klienta, popsat jeho příběh a dodat mu lidskou tvář.
Rady jak nad textem přemýšlet:
- Zákaznická orientace – I když mluvíte o klientovi, soustřeďte se na potřeby zákazníka. Vysvětlete, jak produkty/služby klienta řeší konkrétní problémy jeho zákazníků. Stránka O nás není pouze o firmě, ale i o tom, jak firma pomáhá svým zákazníkům.
- Příběh, který rezonuje – Stránka by měla být napsána formou příběhu, který ukazuje, proč klient dělá to, co dělá, a jak to přináší hodnotu pro jeho zákazníky. Vytvořte příběh, který rezonuje s návštěvníky, ukazuje jejich potřeby a ukáže, jak je firma schopná tyto potřeby naplnit.
Chceš-li se dozvědet více o tom, jak napsat skvělou stránku O nás, doporučuji si přečíst:
- Co by měly obsahovat stránky: Úvod, Kontakt a O nás od Včeliště
- Jak napsat stránku „O nás“, pokud nejste copywriter
- Jak napsat stránku „O nás” na B2B web, aby přinesla zakázky od Nejlepšího copywritera
Návod ke stránce O nás
Ve složce obsah si založ dokument a pojmenuj jej „O nás“. Text O nás musí obsahovat položky uvedené v následující kapitole 2. Základní prvky stránky O nás.
Jako podklady ti slouží Dotazník Jméno klienta, který klient vyplnil (najdeš ve složce klienta), původní klientův web (pokud existuje) a internet.
1. Jak psát stránku O nás
Pokud se jedná o firmu, stránka se jmenuje O nás a text se tedy píše v množném čísle. Pokud píšeš text pro živnostníka, i stránku O nás píš v jednotém čísle.
Stránka O nás má jasnou formu a strukturu a to „cik cak“, tedy rok a k němu událost.
Z dotazníku klienta vytáhneš zlomové roky a události klienta a popíšeš je. Ke každé události stačí napsat zhruba 3 věty. Snažíme se, aby všechny události měly zhruba stejné dlouhý text.
Základní kostra stránky O nás vypadá následovně:
- období před vznikem firmy
- vznik firmy
- modernizace, rozvoj a růst firmy
- nový web, sociální sítě apod.
- oslovení klientů: obecné povídání, že klient roste, vzdělává se a záleží mu na zakaznících
V cikcaku určitě musí být vznik firmy. Ostatní části závisí na daném klientovi a informacích, které o něm najdeš.
2. Formátování textu v Google dokumentech
V Google dokumentu se stránka O nás píše:
H3: Rok události
H2: Název události s KW
Text: Popis události v cca 3 větách
3. Základní prvky stránky O nás
Co stránka o nás musí mít: (kurzíva označuje popisky a informace)
- SEO Title: název textu – název webu
- Meta description: text o150 znacích
- Perex:
- Úvod: Ve zkratce shrne nabídku služeb klienta. Jak dlouho se pohybují v oboru.
- Odkazy: Odkazy na služby a produkty.