Freelo je hlavní aplikace celé firmy, aneb co není ve Freelu neexistuje. Ve Freelu se najdou veškeré projekty, úkoly, informace a odkazy na výsledky úkolů.
Pro práci si přečti Jak pracovat ve Freelu a Štítky ve Freelu.
Pro fakturaci si přečti Jak fakturovat ve Freelu.
Jak se přihlásit do Freela
- Honza ti pošle pozvánku do Czechgroup Freela
- Založíš si účet
- Pojmenuješ se jménem a příjmením a dáš si tam ideálně fotku.
Homepage Freela (Tvůj To-do list)
O zeleně podtržených políčkách se budu níže bavit.
Na hlavní straně (ikonka domeček) najdeš:
Modré pole záložky:
- Domeček: homepage
- +: přidání úkolů, projektů a další funkce
- Projekty: Soupis všech projektů, ke kterým máš přístup.
-
Reporty: Přehled o práci. Běžný uživatel potřebuje kolonku „Fakturovat“ pro vykázání práce na konci měsíce.
- Stopky: Pozor! Tyhle neměří čas u úkolu.
- Zvoneček: upozornění a oznámení (lze volit v nastavení)
- Vyhledávání: hledá všechno – úkoly, klienty, projekty
- Kalendář
- Uživatelé
- Tvůj profil: Nastavení
Na bilém řádku následně vidíš:
- Filtr úkolů: Některé filtry jsou předem dané, jiné si můžeš sám vyrobit.
- Úkoly: Po kliknutí vidíš svůj To-do list. Můžeš si nastavit, jak se ti úkoly zobrazují.
- Přehled: Tady vidíš kolik si odpracoval hodin a co se děje ve Freelu.
- Nastaveni
- Export úkolů
Úkoly na homepage
Na homepage máš přehled úkolů, na kterých máš pracovat. Vidíš tedy spoustu věcí:
- Červený název klienta
- Modrý To-do list, ve kterém se úkol nachází
- Bilý hlavní úkol
- Žlutý podúkol > název hlavního úkolu
U úkolů či podúkolu konkrétně vidíš:
- Čtvereček pro zaškrtnutí, že jsi úkol dokončil nebo zámeček viz níže.
- Název úkolu
- Bublinu s číslem: množství komentářů u úkolu
- Profilový obrázek řešitele tohoto úkolu
- Skryté ikonky, které se zobrazí po najetí na úkol:
- play: pustí časomíru
- tužka: upravit název úkolu
- štítek: slouží pro oštítkování úkolu
- Šítek: časový odhad na vypracování úkolu a informace o stavu úkolu
- Termín dokončení: dle svého nastavení vidíš buď množství dní do požadovaného splnění úkolu, nebo kalendářní data
Pro práci si přečti návod Jak pracovat ve Freelu.
Hvězdička a výstraha
Úkoly si můžeš označit hvězdičkou. Pak se ti zobrazují v levém sloupci „Moje priority úkolů“. Nebo k nim dát prioritu dle nabídky.
Zámečky
Některé úkoly jsou uzamčené. Pro jejich splnění tedy musí být dokončení úkoly, které zamčený úkol blokují. Na zamčeném úkolu tedy nepracuj, pokud to není nutné. Na zamčeném úkolu pracovat lze a lze si počítat čas. Úkol ale nejde odškrnout.
Štítky
Pro přehlednost o stavu úkolů, představu o množství času na vypracování úkolu a pro další třídění se používají štítky, které zadávají projekťáci. Nejčastěji se používají tyto štítky:
- číslo: číslo znamená časový odhad na úkol tzn. za jak dlouho by se měl úkol stihnout odpracovat, ať už jako celek nebo jeho část
- čeká na reakci: k práci na úkolu potřebujeme odpověď klienta
- potřebuje reakci: klient se nás ptá, máme mu odpovědět
- odloženo: úkol se odložil na jindy
Význam dalších štítků se dozvíš v textu Štítky ve Freelu.
Časové odhady
Štítky a také časové odhady u úkolů nám sdělují, kolik času máme na udělání úkolu. Odhady je třeba co nejvíce dodržovat. Seknutí se o 10 minut většinou nevadí, větší přepaly už jsou problém. Na druhou stranu, práce musí být být odvedená kvalitně. Tudíž jsou případy, kdy přepaly nevadí. Záleží vždy na daném úkolu a klientovi.
Projekty a klienti, aneb struktura Freela
Každý klient má ve Freelu svůj projekt. Klientem je mateřská firma, majitel několika firem nebo živnostník. Projekty se tedy jmenují:
- Firmy: název firmy
- Živnostníci: Název firmy – Jméno živnostníka
- Majitelé několika firem a projektů: Jméno majitele
Do projektu se vkládají To-Do listy, do kterých se umisťují jednodlitvé úkoly s podúkoly. To-Do listy lze rozdělit do dvou kategorií:
1. podle typu práce:
- Klientský to-do list: dotazy na klienta, komunikace s klientem, schvalování textů a grafiky
- SEO & Marketing: struktura webu a referencí, základní průzkum klíčových slov
- Obsah: texty služeb, kategorií, produktů, referencí, měst do patičky
- Sociální sítě: posty na sociální sítě, natáčení videí
- Výroba webu: základní web ze šablony, spuštění webu
2. Podle nového projektu u větších klientů:
Příklad: VNT electronics
- Fencee: Obsah: články pro fencee
- Pacho-lek: Obsah: články pro fencee
- Pacho-lek: Klientský to-do list: otázky a dotazy ohledně webu Pacho-lek
- DOG GPS MINI shop: veškeré úkoly k webu dog GPS mini
- Dogtrace CLOUD: veškeré úkoly k Dogtrace CLOUDu