Jak by měl vypadat obsah kategorie produktů

Co je to popisek kategorie?

Kategorie je stránka na e-shopu, která dělí nabídku produktů na různé podskupiny produktů s podobnými vlastnostmi. Např. ořechová másla, ořechy v čokoládě, ..., na e-shopu se suchými plody. Nejen, že jsou vhodné pro rozčlenění často obrovského množství produktů, ale jsou velmi prospěšné i pro optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Někde se uvádí, že až 50 % návštěvnosti z vyhledávačů přichází do e-shopu právě přes stránky kategorií.

Jak by měl vypadat popisek kategorie?

Text by měl být hodnotný a přinášet informace, aby zaujal nové zákazníky. Hned na začátku popisku by se mělo objevit, co v kategorii e-shop nabízí. Dále důvody, proč by měl zákazník u daného e-shopu nakoupit. Můžete také poradit s nákupem, či odkázat na článek, kde se řeší výběr daného produktu, péče o produkt…, tj. prolinkovat s obsahem v poradně, na blogu, v patičce, hlavičce.

V neposlední řadě je vhodné zmínit některé produkty a prolinkovat je. Jaké produkty zvolit? Když je k dispozici AKW (analýza klíčových slov), tak určitě produkt, který má nejvyšší důležitost, popř. hledanost. Pokud není k dispozici AKW, bylo by dobré zjistit ten nejprodávanější produkt.

Samozřejmě ani při psaní tohoto textu nezapomeňte na důležitá klíčová slova. Ve výsledku by měl mít text kategorie rozsah 1 až 3 odstavce po 2 až 4 řádcích (nikoliv v Google Docs, ale na daném e-shopu).

Na co si dát pozor v administraci?

Obsah kategorie se upravuje u e-shopů v záložce Položky menu. Všechny kategorie e-shopu jsou obvykle zařazené ve složce Hlavní menu. Abyste neupravili obsah u jiné stránky, používejte id stránek. U zveřejněné kategorie si nejprve otevřete danou stránku na ostrém webu a z url si zkopírujte číslo za m-. Pak si v administraci najděte jakoukoliv stránku v záložce Položky menu a číslo v url nahraďte.

id stránky
Id stránky se nachází vždy v URL

 

Při vkládání popisku kategorie do administrace se vždy ujistěte, zda je kategorie nová a zatím nezveřejněná či naopak, zda se upravuje či přidává text k fungující (zveřejněné kategorii). Pokud je kategorie zveřejněná, nikdy ji neskrývejte při ani po editaci. Skrytím kategorie skryjete i produkty a zákazníci si neobjednají, protože nenaleznou produkty.

Co dalšího u obsahu kategorie řešit?

V detailním nastavením SEO popisek stránky neboli meta-description. Dále pak Související položky. V Souvisejících položkách se zaškrtávají relevantní články z poradny nebo blogu. Např. u kategorie Přípravky proti vosám zaškrtnu články z blogu: Jak na bezpečnou likvidaci vosího hnízda, Boj proti vosám – aneb jak na bezpečnou likvidaci vos, Co je to dezinsekce a například příbuzného škůdce: Jak na sršně – rady a tipy, jak se vyhnout bodnutí.

Co si vždy na závěr odkontrolovat:

  • všechny odkazy jsou funkční
  • nikde není pravopisná či typografická chyba
  • v textu mám nejdůležitější relevantní klíčová slova
  • odkazuji na produkty
  • odkazuji na relevantní článek
  • mám zaškrtnuté související položky

Ukázky popisků kategorií:

Nevíte si rady?
Neváhejte se zeptat

Nevíte si rady nebo potřebujete něco konzultovat? Nápovědu stále zdokonalujeme na základě vašich požadavků a postřehů. Uvádíme co nejvíce možných variant, které používáme na řešení jednotlivých částí webu, mějte ale na paměti, že projekty řešíme individuálně na základě konkrétních potřeb.

Nádražní 876
560 02 Česká Třebová

honza.cech@czechgroup.cz

+420 774 201 483

*
*