Co je to popisek kategorie?
Kategorie je stránka na e-shopu, která dělí nabídku produktů na různé podskupiny produktů s podobnými vlastnostmi. Např. ořechová másla, ořechy v čokoládě, ..., na e-shopu se suchými plody. Nejen, že jsou vhodné pro rozčlenění často obrovského množství produktů, ale jsou velmi prospěšné i pro optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Někde se uvádí, že až 50 % návštěvnosti z vyhledávačů přichází do e-shopu právě přes stránky kategorií.
Jak by měl vypadat popisek kategorie?
Text by měl být hodnotný a přinášet informace, aby zaujal nové zákazníky. Hned na začátku popisku by se mělo objevit, co v kategorii e-shop nabízí. Dále důvody, proč by měl zákazník u daného e-shopu nakoupit. Můžete také poradit s nákupem, či odkázat na článek, kde se řeší výběr daného produktu, péče o produkt…, tj. prolinkovat s obsahem v poradně, na blogu, v patičce, hlavičce.
V neposlední řadě je vhodné zmínit některé produkty a prolinkovat je. Jaké produkty zvolit? Když je k dispozici AKW (analýza klíčových slov), tak určitě produkt, který má nejvyšší důležitost, popř. hledanost. Pokud není k dispozici AKW, bylo by dobré zjistit ten nejprodávanější produkt.
Samozřejmě ani při psaní tohoto textu nezapomeňte na důležitá klíčová slova. Ve výsledku by měl mít text kategorie rozsah 1 až 3 odstavce po 2 až 4 řádcích (nikoliv v Google Docs, ale na daném e-shopu).
Na co si dát pozor v administraci?
Obsah kategorie se upravuje u e-shopů v záložce Položky menu. Všechny kategorie e-shopu jsou obvykle zařazené ve složce Hlavní menu. Abyste neupravili obsah u jiné stránky, používejte id stránek. U zveřejněné kategorie si nejprve otevřete danou stránku na ostrém webu a z url si zkopírujte číslo za m-. Pak si v administraci najděte jakoukoliv stránku v záložce Položky menu a číslo v url nahraďte.

Při vkládání popisku kategorie do administrace se vždy ujistěte, zda je kategorie nová a zatím nezveřejněná či naopak, zda se upravuje či přidává text k fungující (zveřejněné kategorii). Pokud je kategorie zveřejněná, nikdy ji neskrývejte při ani po editaci. Skrytím kategorie skryjete i produkty a zákazníci si neobjednají, protože nenaleznou produkty.
Co dalšího u obsahu kategorie řešit?
V detailním nastavením SEO popisek stránky neboli meta-description. Dále pak Související položky. V Souvisejících položkách se zaškrtávají relevantní články z poradny nebo blogu. Např. u kategorie Přípravky proti vosám zaškrtnu články z blogu: Jak na bezpečnou likvidaci vosího hnízda, Boj proti vosám – aneb jak na bezpečnou likvidaci vos, Co je to dezinsekce a například příbuzného škůdce: Jak na sršně – rady a tipy, jak se vyhnout bodnutí.
Co si vždy na závěr odkontrolovat:
- všechny odkazy jsou funkční
- nikde není pravopisná či typografická chyba
- v textu mám nejdůležitější relevantní klíčová slova
- odkazuji na produkty
- odkazuji na relevantní článek
- mám zaškrtnuté související položky