Jak by měl vypadat obsah stránky O nás

Verze:

02. 07. 2025

Zodpovědná osoba:

Kristýna Kovářová

Poslední aktualizace:

09. 07. 2025, kitykov@email.cz

Teorie ke stránce O nás

Stránka „O nás“ je na mnoha stránkách často druhou nejnavštěvovanější stranou webu. Proč? Uživatelé jsou jednoduše zvědaví, kdo za projektem stojí. Rádi si přečtou příběh tvůrce a chtějí se dozvědět, co je motivovalo k založení firmy a jak jejich produkty nebo služby mohou zlepšit jejich život. Tato stránka je skvělou příležitostí pro budování důvěry a spojení se zákazníky. Místo toho, abyste psali pouze o firmě, zaměřte se na to, jak její produkty nebo služby pomáhají zákazníkům. 

Jejím cílem je tedy představit klienta, popsat jeho příběh a dodat mu lidskou tvář.

Rady jak nad textem přemýšlet:

  1. Zákaznická orientace – I když mluvíte o klientovi, soustřeďte se na potřeby zákazníka. Vysvětlete, jak produkty/služby klienta řeší konkrétní problémy jeho zákazníků. Stránka O nás není pouze o firmě, ale i o tom, jak firma pomáhá svým zákazníkům.
  2. Příběh, který rezonuje –  Stránka by měla být napsána formou příběhu, který ukazuje, proč klient dělá to, co dělá, a jak to přináší hodnotu pro jeho zákazníky. Vytvořte příběh, který rezonuje s návštěvníky, ukazuje jejich potřeby a ukáže, jak je firma schopná tyto potřeby naplnit.

Chceš-li se dozvědet více o tom, jak napsat skvělou stránku O nás, doporučuji si přečíst:

Návod ke stránce O nás

Ve složce obsah si založ dokument a pojmenuj jej „O nás“. Text O nás musí obsahovat položky uvedené v následující kapitole 2. Základní prvky stránky O nás.

Jako podklady ti slouží Dotazník Jméno klienta, který klient vyplnil (najdeš ve složce klienta), původní klientův web (pokud existuje) a internet. 

1. Jak psát stránku O nás

Pokud se jedná o firmu, stránka se jmenuje O nás a text se tedy píše v množném čísle. Pokud píšeš text pro živnostníka, i stránku O nás píš v jednotém čísle.

Stránka O nás má jasnou formu a strukturu a to „cik cak“, tedy rok a k němu událost. 

O nás cikcak
O nás „cik cak“

Z dotazníku klienta vytáhneš zlomové roky a události klienta a popíšeš je. Ke každé události stačí napsat zhruba 3 věty. Snažíme se, aby všechny události měly zhruba stejné dlouhý text. 

Základní kostra stránky O nás vypadá následovně:

  • období před vznikem firmy
  • vznik firmy
  • modernizace, rozvoj a růst firmy
  • nový web, sociální sítě apod.
  • oslovení klientů: obecné povídání, že klient roste, vzdělává se a záleží mu na zakaznících

V cikcaku určitě musí být vznik firmy. Ostatní části závisí na daném klientovi a informacích, které o něm najdeš.

2. Formátování textu v Google dokumentech

V Google dokumentu se stránka O nás píše:

H3: Rok události

H2: Název události s KW

Text: Popis události v cca 3 větách

O nás Google dokument
O nás – Google dokument

3. Základní prvky stránky O nás

Co stránka o nás musí mít: (kurzíva označuje popisky a informace)

4. Ukázky stránky O nás

Štítky

Kontaktní osoby

Obsahové plány, SEO, Obsahy s využitím dat