Teorie k textům napříč webem
Na webu klienta se nevyskytují jen stránky jednotlivých služeb nebo produktů, ale také stránky, které nejsou tolik textové – například Certifikáty, Reference, Naše služby, a podobně. Jejich hlavní smysl často není v dlouhém obsahu, ale spíše v tom, že:
- fungují jako rozcestník na další podstránky (např. „Naše služby“, „Reference“),
- nebo zobrazují jiné prvky než samotné texty – například náhledy certifikátů, fotky, mapy, kontaktní formulář či jiné grafické prvky.
Právě proto na těchto typech stránek většinou stačí vytvořit tři základní textové prvky:
- SEO Title
- Meta description
- Perex
Návod na texty napříč webem
Ve složce obsah si založíš jeden dokument, který pojmenuješ „Texty napříč webem (hlášky)“. Do něj napíšeš veškeré hlášky, které budou na webu použity.
Hlášky se píší u stránek webu:
- Naše služby
- Naše produkty
- Certifikáty
- Reference
- Kontakt
- Nezávazná poptávka
- boxík „Máte zájem o tuto službu“
Ukázka perexu na stránce Naše služby – Chytré střechy
TIP: mrkni prvně na nějaký dokument Texty napříč webem (hlášky) na Disku
1. Jak psát texty napříč webem
Čtenář se přímo na webu setká pouze s perexem, SEO Title a Meta desription se zobrazují v SERPu (tj. výsledky vyhledávání třeba na Googlu). Dej si proto na perexu záležet. Text by měl být zajímavý, chytlavý, kreativní a podpořit hlavní smysl stránky. Do textu se snaž nacpat co nejvíce KW. Moc jiného textu se na dané stráce už nevysktuje. Nezapomeň se stále držet tone of voice klienta a značky – text by měl ladit se stylem komunikace daného brandu.
2. Jak psát boxík „Máte zájem o tuto službu“
Jedná se kontaktní boxík, který se nachází na celém webu. Odkazuje na kontaktní formulář. Text v něm tudíž musí být univerzální pro celý web. Zároveň ale můžeš být s textem kreativní, vymyslet co se hodí pro celý brand (značku).
3. Základní prvky textů napříč webem
- SEO Title: název textu – název webu
- Meta description: text o 150 znacích
- Perex: krátký úvodní text s klíčovými slovy
4. Ukázky textů napříč webem
Projdi si weby našich klientů. Například: