Jak by měl vypadat obsah textů napříč webem (hlášek)

Verze:

02. 07. 2025

Zodpovědná osoba:

Kristýna Kovářová

Poslední aktualizace:

09. 07. 2025, kitykov@email.cz

Teorie k textům napříč webem

Na webu klienta se nevyskytují jen stránky jednotlivých služeb nebo produktů, ale také stránky, které nejsou tolik textové – například Certifikáty, Reference, Naše služby, a podobně. Jejich hlavní smysl často není v dlouhém obsahu, ale spíše v tom, že:

  • fungují jako rozcestník na další podstránky (např. „Naše služby“, „Reference“),
  • nebo zobrazují jiné prvky než samotné texty – například náhledy certifikátů, fotky, mapy, kontaktní formulář či jiné grafické prvky.

Právě proto na těchto typech stránek většinou stačí vytvořit tři základní textové prvky:

  • SEO Title
  • Meta description
  • Perex

Návod na texty napříč webem

Ve složce obsah si založíš jeden dokument, který pojmenuješ Texty napříč webem (hlášky)“. Do něj napíšeš veškeré hlášky, které budou na webu použity. 

Hlášky se píší u stránek webu:

  • Naše služby
  • Naše produkty
  • Certifikáty
  • Reference
  • Kontakt
  • Nezávazná poptávka
  • boxík „Máte zájem o tuto službu“
Hlášky stránka Naše služby

Ukázka perexu na stránce Naše služby – Chytré střechy

TIP: mrkni prvně na nějaký dokument Texty napříč webem (hlášky) na Disku

1. Jak psát texty napříč webem

Čtenář se přímo na webu setká pouze s perexem, SEO Title a Meta desription se zobrazují v SERPu (tj. výsledky vyhledávání třeba na Googlu). Dej si proto na perexu záležet. Text by měl být zajímavý, chytlavý, kreativní a podpořit hlavní smysl stránky. Do textu se snaž nacpat co nejvíce KW. Moc jiného textu se na dané stráce už nevysktuje. Nezapomeň se stále držet tone of voice klienta a značky – text by měl ladit se stylem komunikace daného brandu.

2. Jak psát boxík „Máte zájem o tuto službu“

Jedná se kontaktní boxík, který se nachází na celém webu. Odkazuje na kontaktní formulář. Text v něm tudíž musí být univerzální pro celý web. Zároveň ale můžeš být s textem kreativní, vymyslet co se hodí pro celý brand (značku).

Box služby
Ukázka boxíku „Máte zájem o tuto službu“ – Máma, co líčí

3. Základní prvky textů napříč webem

4. Ukázky textů napříč webem

Projdi si weby našich klientů. Například:

Štítky

Kontaktní osoby

Obsahové plány, SEO, Obsahy s využitím dat